Szewczyk Firma Motoryzacyjna - części

Autoelektronika/DPF

W zakresie serwisu elektroniki oferujemy szeroki zakres diagnostyki komputerowej i elektronicznej na profesjonalnych urządzeniach.

U nas wykonasz między innymi:
  • diagnozę usterek silników i elektroniki
  • diagnozę sterowników
  • sprawdzanie podzespołów
  • pomiary napięcia
  • pomiary rezystancji
  • odczyt i kasowanie kodów usterek
  • przeprowadzanie procesu wypalania DPF
  • uzupełnianie płynu katalitycznego do FAP
  • czyszczenie i udrażnianie filtrów cząstek stałych
  • montaż emulatora DPF/FAP

 

HELLA GUTMANN

HELLA GUTMANN


Samochody europejskie, azjatyckie i amerykańskie. Urządzenie obsługuje pojazdy na poziomie oryginalnych skanerów diagnostycznych przez co możliwe są najbardziej miarodajne odczyty usterek.
AUTO-COM

AUTO-COM


Wszystkie marki europejskie oraz amerykańskie. Moduł diagnostyczny daje możliwość przeglądania bieżących odczytów poszczególnych sekcji pojazdu. Diagnozowanie zakresu pracy podzespołów, dekodowania i usuwania usterek, aktywację i dezaktywację czujników, itd.
TEXA

TEXA


Wszystkie europejskie marki, grupa azjatycka oraz wiele marek amerykańskich. Samochody osobowe i dostawcze. Diagnozowanie usterek stałych jaki i błędów chwilowych, podgląd aktualnych ustawień oraz pracy bieżących systemów silnika.
VAG

VAG


Auta grupy VW (Skoda, Seat, Audi). Skaner dedykowany głównie dla samochodów grupy volkswagen. Pozwala na odczyt i wykasowanie błędów oraz diagnozę usterek. Daje możliwość przeglądania pracy podzespołów w czasie rzeczywistym.
Czyszczenie DPF bez szkody dla silnika

Czyszczenie DPF bez szkody dla silnika


W efekcie pracy silnika i spalania się paliwa w jego wnętrzu powstają substancje lotne odprowadzane do układu wydechowego. Ze względu na rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin, zamontowany jest filtr cząstek stałych suchy (DPF) lub wspomagany płynem katalitycznym - mokry (FAP). Suche filtry cząstek stałych ulegają zapychaniu nagromadzonymi substancjami pozostałymi po spaleniu paliwa. DPF w efekcie pracy silnika zmniejsza swój prześwit i w końcu zatyka przelot spalin.

Samochód traci moc, pracuje nierówno. W wielu modelach aut informuje o tym kontrolka na desce rozdzielczej. Wymagana jest interwencja specjalisty. Czyszczenie inwazyjne filtra cząstek stałych polega na jego demontażu i wielokrotnym płukaniu preparatem katalitycznym wkładu pod ciśnieniem.

Następnie przeprowadzany jest proces dopalania substancji pozostałych po płukaniu i resztek sadzy. Odbywa się to przy wyższej temperaturze silnika uzyskanej w efekcie jego pracy na podwyższonych parametrach. W wyniku prawidłowo przeprowadzonego procesu obsługi filtra DPF, ciśnienie robocze w układzie wydechowym powraca do wartości fabrycznych a silnik pracuje prawidłowo.

Wypalanie filtra cząstek stałych w czasie jazdy


Nieinwazyjne czyszczenie filtra DPF polega na jego wypalaniu podczas jazdy na obciążonym silniku. Proces ten nie zawsze daje te same efekty, uzyskiwane w trakcie płukania, szczególnie przy mocno zanieczyszczonych filtrach.

Do jego prawidłowego przeprowadzenia potrzebne są specyficzne warunki drogowe a sam silnik narażony jest na długotrwałą pracę przy znacznym obciążeniu.

Filtr cząstek stałych narażony na wysoką temperaturę podczas wypalania z biegiem czasu zmienia swoją strukturę wytapiając się. Przez to szybciej ulega uszkodzeniu i wymaga wymiany. Podobnie płyny eksploatacyjne, a szczególnie olej silnikowy, który ulega rozrzedzeniu paliwem.

Wypalanie filtra cząstek stałych w czasie jazdy

Sprawdź gdzie jesteśmy!
Znajdź lokalizację dla siebie!

4 Zakłady do dyspozycji

Map Image Map Image
2024© Szewczyk Firma Motoryzacyjna. All right reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja iPolska.com.pl